درسادرسا، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 5 روز سن داره

درسا وروجک مامان و بابا

دایره لغات درسا

1392/4/31 2:38
نویسنده : مامان زینب
370 بازدید
اشتراک گذاری

سلام گل باغ زندگیم

مدت زیادیه که یک سری کلمات رو میگی که دقیقا معنی اونارو متوجه نمیشیم مثل مَگَ و ....

مامان رو میگی ماما البته آخرش یک نون خیلی ضعیف هم ادا میکنی، بابا که جدیدا صدا میکنی.

وقتی زنگ خونه به صدا در میاد میگی:گی گی.

دَ دَ یعنی همون بیرون رفتن.

مَ  یعنی من.

مَ مَ غذا یا ...

وقتی صدای اذان یا قرآن به گوشت میرسه هم خوانی میکنی و میگی اَ کَ  یعنی الله اکبر و اَ مَ  که احتمالا ادامه اذان هست.و هر وقت مهر میبینی سجده و بوسش میکنی.(عکس در آینده)

بگل  که منظورت بغل هست،من نمیدونم چرا عمه یا کلمات راحتتر دیگه رو نمیگی اما بگل رو میگی!!!تعجب

دیش،خیلی بامزه دهنت رو کج میکنی و این کلمه رو که به معنای جیش هست رو میگی،اگه تونستم لحظه ای که این کلمه رو ادا میکنی عکس بگیرم میذارم آخه خیلی زبلی وقتی دوربین میاد دیگه حرف نمیزنی!!!

البته هر کلمه ای رو زیاد تکرار کنیم برای شما سیلاب اولش رو میگی.

با به معنی بالا.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

فاطمه قنبری
30 تیر 92 3:10
ماشالله خدا حفظش کنه
چه قدر نازه


ممنون خانمی.
مامان سويل و اراز
30 تیر 92 10:52
سلام دوست خوبم دو نوع درست كردن پوف تو وبم گذاشتم اگه خواستين بياين ببينين اميدوارم خوشتون بياد راستي ماماني به پسري من راي دادين؟
خاله زهرا
30 تیر 92 11:27
کی میشه بگی خالهههه
خاله زهرا
30 تیر 92 11:28
خاله زهرا
30 تیر 92 11:32
مامانی یه چیزی رو یادت رفت نی نی ما(با)هم میگه که به معنای بالاست موضوعش رو بعد بهت میگم


بله فراموش کردم.
مامان ساجده
30 تیر 92 14:15
ماشالا چه شیرین زبونی میکنه دخمریتون،وقتی میخاد بگه دیش یه ماچ آبدار از رو زبونش به جای من بگیر



www.sajigol.blogfa.com





چشم عزیزم حتما
Man & Ma(مامان فاطمه ناز)
30 تیر 92 22:53
پاکی باران مرا یاد تو انداخت رفیق , تو دلت سبز , لبت سرخ , چراغت روشن , روزگارت شیرین , چرخ روزت چرخان , تو دگر غصه نخور , دعایش با من , تو فقط شاد بمان . وبلاگامو به روز کردم خوشحال میشم ازشون بازدید کنی لطفا نظر فراموش نشه www.metwooo.blogfa.com www.fan2ghe-maman.niniweblog.com
مامان کورش
31 تیر 92 1:14
کورش هم با سیلاب اول شروع به حرف زدن کرد.


مامان مينا
1 مرداد 92 13:22
افرين دخملي شيرين زبون


مرسی خاله جون.
سانی مامی شادیسا
10 مرداد 92 10:56
خدا این دختر باهوش و زرنگ رو براتون حفظ کنه آفرین به درسا خانم معلومه که زود به حرف زدن می افته


ممنون خانمی.
یه ما مان
11 مرداد 92 21:04
سلام مامان مهربون
نماز روزه هاتون قبول باشه و در کنار خانواده لحطات خوبی رو سپری کنید
ماشالا چه فرشته کوچولوی نازی خدا براتون نگه داره
از طرف من ببوسیدش
میشه پسر منم تو جمع دوستای درسا جون قبول کنین ؟
ما رو هم خبر کن تا لینک کنم


سلام عزیزممن هم دوست دارم با شما تبادل لینک داشته باشم.لطفا آدرست رو بده.