درسادرسا، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 6 روز سن داره

درسا وروجک مامان و بابا

دختر شیرین زبونم

1393/7/28 1:47
نویسنده : مامان زینب
1,153 بازدید
اشتراک گذاری

سلام شیرین زبون مامان

دختر گل مامان داره روز به روز شیرین زبونتر و نمک تر میشه.روز هام با حضورت تند تند میگذره بدون اینکه متوجه گذر زمان بشم.زندگیم پر شده از شادی و خنده از دست وروجکم.

عاشق شیرین زبونی هاتم.

آخه من چه جوری میتونم بهت اخم کنم یا دعوات کنم وقتی که فوری میای بوسم میکنی اینقدر میگی:مامان دون مامان دون تا جوابتو بدم.

اگه پیشت خوابیده پاشم نصفه شب بیدار میشی صورتم یا بازومو بوس میکنی دوباره می خوابی.

اکثر مواقع کاری رو که میخوای انجام بدی اجازه میگیری.مامان اینو بلدالم؟مامان بلم بالا؟مامان اداده است؟(اجازه هست)

چند روز پیش اومدی تو اتاقمون میگی:مامان اِداده است بیام اُداختون بِآبِم؟اجازه هست بیام اتاقتون بخوابم؟

داخل ماشین به بابا میگی:بابا بیام عبخ؟منظورت همون جلوست.

عاشق باباتی هر روز صبح بیدار میشی اول میپرسی:بابا دوداست؟(کجاست)زنگ میزنیم بهش میگی:بابا بیا اونه.(خونه)هر روز هم میگی :بابا منو ببل اِدَت بابا حاجی(منو ببر شرکت باباحاجی)   کلی با بابا عشقولانه در میکنید.

هر وقت غذا می خوای میگی:ننه ننه من نُنَمه(گشنمه)اَدا بیال بلام.غذا بیار برام.

هر وقت هم آب می خوای میگی:آب پُل پُل می آم.آب پر پر می خوام.

لباس های من که هنوز نو است رو برمیداری میبری تو کشوی خودت میذاری میگی:بُبُ بشم بووشم.(بزرگ بشم بپوشم.)یه روز که پوشیده بودم از تنم در آوردی!!!گفتی:بَلای منه.

هر وقت می خوای کاری انجام بدی اجازه نمیدیم میگی:من نُناه دارم.(من گناه دارم)

فعلا مشکلمون سر لباس پوشیدنه،اصلا لباس زیاد دوست نداری و لباس های یه ذره زبر اذیتت میکنه.شورتات اذیتت میکنه.لباسات باید کاملا لطیف و بدون مارک باشه.مارک همه لباس ها چه روی لباس چه داخلش رو میکنیم.لباس تنگ دوست نداری.شلواری که نیم سانت قدش کوتاهه نمیپوشی،میگی:بَلام دودیده(برام کوچیکه).بلوزهای آستین دار زیر بغلت رو اذیت میکنه.شبا با گردنبند نمی خوابی.حتما هم باید تاپ شلوارک بپوشی.روزی چند دست لباس عوض میکنی.میگی:دَدیبه اَبس اونم.(کثیفه عوض کنم.)ناز داری برای مامان حسابی.نگرانم یه وقت سرما نخوری با این وضعیتت.

میریم بیرون دوست داری بری تو مغازه ها برای خودت لباس یا وسیله برمیداری میگی مامان بیال من بِاَر.(براب من بخر)

پفک میبینی میگی:مامان بلام بیاَر بواورم بُبُ بشم بلم مدسه دَس بِوونم.مامان برام بخر بخورم بزرگ شم برم مدرسه درس بخونم.دیروز رفته بودیم مغازه لوازم تحریر فروشی،جامدادی دیدی میگی:بخر بزرگ شدم برم مدرسه درس بخونم.مغازه گل سر فروشی میگی:مامان بلام بِاَر بیاَنم اوشدل بشم.برام بخر بزنم خوشگل بشم.

در مورد لباس پوشیدنت هم خیلی نظر میدی و باید خودت انتخاب کنی.کفشات رو هم همینطور.می خواهیم بری عروسی گیر دادی :من اَدونی بپوشم.(کتونی بپوشم)

یه مورد دیگه اینکه یه مقدار زیادی تمیزی.از پله بالا میری یا اگه تو خیابون در حال افتادن باشی دستت رو زمین نمیذاری اگر هم مجبور شی نتونی خودت رو کنترل کنی دستت رو مشت میکنی پشت دستت رو میذاری.میری دستشویی اگه مو و پرز باشه میگی :ابل بِاور.اول بشور.هر جا می خوای بشینی اول تمیز میکنی که آشغال نباشه.

یه سری از لغات دخملی

دولابه:دباره                                                      بُلای:موبایل

بَلام:سلام                                                       اوبی:خوبی

اُشتم:شستم                                                  اُشتی:شستی

اُشته:شسته                                                   ناننده:راننده

بوییس:بلوز                                                      بَبِت:تبلت

مَنَنی:بستنی                                                 بِاونیم:بخونیم

بِآبیم:بخوابیم                                                  پادید:پاستیل

پیدو پاس:پژو پارس                                          میمی بوس:مینی بوس

مانین:ماشین                                                آله مَسیه:خاله مرضیه

آله منانه:خاله پروانه                                       آله منان:خاله مرجان

نینا:دینا                                                      منوش:مسعود

منوسه:معصومه                                           مونه:مورچه

اوس:سوسک                                              داب:گاو

مَنَن:پلنگ                                                   

تلبد:تولد                                                    بوآلک:مبارک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (2)

نظرات (4)

مرضیه سحرخیز
2 آبان 93 14:11
شیطون بلای دوست داشتنی. همیشه سالم وسلامت باشی. ممنون خاله مسیه جون.
بابا و مامان
4 آبان 93 22:35
فدای شیرین زبونیات عزیزم مرسی گلم.دلم خیلی برای وروجکا تنگ شده
سانی مامی شادیسا
6 آبان 93 11:46
ماشالله به درسا جونم که انقدر شیرین زبون و مودبه افرین که همیشه اجازه میگیره از حالا انقد تند تند لباس عوض میکنه بزرگ شه چی میشه وروجک شیطون ؟ مرسی از لطفت عزیزم
بابا و مامان
15 آبان 93 7:44