درسادرسا، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 6 روز سن داره

درسا وروجک مامان و بابا

دایره لغات درسا2

1393/4/21 12:30
نویسنده : مامان زینب
331 بازدید
اشتراک گذاری

سلام گل نازم

مدتیه شیرین زبونتر شدی کلی حرف میزنی و امر و نهی میکنی.هر چی بخوای بهمون میگی.حالا می خوام در این پست گفته های شما رو بیارم.

صدام میکنی مامان بیا.میگم صبر کن میام.میگی:الان بیا.

میگی:بیا بریم اداخ من تِتاب بِوونیم،لا لا.بدو بیا.

حس مالکیت قوی ای داری و همه چیز در همه جا مال شماست.اَموم منه:حموم منه.دَش منه:کفش منه.

حتی میریم خرید تو مغازه هم همه چیز رو میگی مال من حالا شاید لباس زنونه یا مردونه باشه!!

هر چیزی هم خوشت بیاد تو مغازه ها میگی:مامان برای من بَخ.(بخر)

هر جا هم عکس دریا ببینی میگی:دیای منه!!!

گوجه و کباب هم خیلی دوست داری،هر وقت ممی خواهیم بریم بیرون میگی:مییم عمو اَیید؟(میریم عمو سعید؟)

میگم:چیکار کنیم؟میگی:دوجه و دباب بواوریم.(گوجه و کباب بخوریم)

دیشب رفتیم خونه باباحاجی،وقتی داشتیم میرفتیم داخل صدا زدی:اُیه ما اومدیم.(رقیه ما اومدیم)

هر کس اذیتت کنه میای شکایت میکنی.مثلا میگی:مامان،عمو اَدَ من.(عمو منو اذیت میکنه)

بابارو صدا میزنی:بابادی،یا اینکه بابای من،بابای من.یه وقتایی منو هم صدا میزنی:مامان من مامان من. 

هر وقت هم می خواد چند نفر روصدا بزنی مثلا من و خاله هارو میگی:ماماینا. 

 

اَربزه:خربزه                                                     اَنو:انگور

نُنه:گشنه                                                      اَذا.غذا

اُبانه:صبحانه فقط هم تخم مرغ رو به عنوان صبحانه قبول داری.میگی:پَیی(پنیر)نه.  

مَنیر:پنیر                                                       اَره:کره

دایی:چای                                                     ایب:سیب

اَبیج:هویج                                                      اودَمه:خودمه.                         

آمبولان:آمبولانس                                            پوییس:پلیس

آاَ اِآنی :آتش نشانی                                        دیپ:جیپ

دَیای:دربیار.                                                    بِندا:بنداز.

بی ایز:بریز                                                     بیش:بشین

پاش:پاشو                                                     بُشواَم:بشورم.

مَیَم:مریم                                                      مَمَد:محمد

اُاِن:حسین                                                     اُیه:رقیه

اَبولا:عبدالله                                                    اَپر:اکبر

دیف:کیف                                                       آدُر:چادر

دوس:دوست                                                  پتواَم:پتوی من        

اَبازی:اسباب بازی                                           اَ او اَک:عروسک

ایر:شیر                                                         دَندَل:جنگل

مینون:میمون                                                اِرس:خرس

اوسفند:گوسفند                                           موس:موش

ایل:فیل                                                       دوتی:طوطی

اُبه:گربه                                                       مُخ:مرغ

 

اینم دوتا عکس از تولدت.خوابت میومد به زور خودتو بیدار نگه داشتی.

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (3)

نظرات (5)

سپیده مامان درسا
23 تیر 93 2:28
بوس برای دختر شیرین زبون و نازمون
بابا و مامان
23 تیر 93 11:31
فدات بشم با این دامنه لغاتت
مامان الناز
23 تیر 93 15:34
وای که این بچه ها وقتی زبونشون باز میشه چقدر شیرین و خوردنی میشن
معصوم/مامان جان جان فاطمه
25 تیر 93 16:37
بلبل کوچولو ... میشه بیای ماچت کنم چه خمیازه ای هم میکشه, انگار بچه ها انرژیشون هیچ وقت تموم نمیشه
سانی مامی شادیسا
26 تیر 93 10:37
قربون این بلبل زبونیاش.. ببوسششششششش چشم عزیزم.